סודות מוטיבציה עצמית

כל הספורטאים, והרקדנים הם לא יוצאי דופן ונתקעים בשלב כלשהו

בעניין מוטיבציה עצמית.

אז איך להניע את עצמינו, לקום בבוקר ולהמשיך לעשות את מה שצריך לעומת כל הנחשולים.

יש לנו כמה סודות בשבילכם!

  • סוד 1: כשאנחנו אומרים 'צריך לעשות את זה', 'צריך להגיע לפה', 'צריך לתפקד כך או אחרת', זה מאוד מכביד אלינו. המילה הזאת "צריך" היא כבדה. בשביל זה צריך לשבת, לקחת נייר ועט ואת כל ה"צריך" להחליף ל"רוצה".

כי בעצם ה"צריך" הזה הוא משהו שאנחנו רוצים, אנחנו פשוט שוכחים למה צריך לעשות את זה. אז על כל "צריך" בואו נרשום "אני רוצה" ונוסיף גם נימוקים למה אנחנו רוצים את זה. לדוגמה: "אני רוצה לעשות כושר 4 פעמים בשבוע כי אני רוצה שתהיה לי סיבולת לב ריאה ואני רוצה להיראות טוב ולהיות מסוגל לרקוד בלי להתעייף" וכו'.

  • סוד 2: צריך להבין – יש קושי במוטיבציה ברגע כשאין מטרה.

לפעיתים היום שלנו מלא בעיסוקים שונים ורבים שלפעמים הופכים להיות מונוטוניים. כשאין לנו מטרה אנו שוכחים לאן אנחנו הולכים, אנחנו מתחילים להשתעמם, האנרגיה יורדת. לכן חשוב מאוד לרשום מחדש את המטרות שלנו כל יום, לאיזה כיוון אנו הולכים, מה אנחנו רוצים, בשביל מה אנחנו מתעוררים ועושים את מה שאנחנו עושים. זה גם יכול לעזור מאוד.

  • סוד 3: צריך לפתוח יומן הצלחות. כל יום לכתוב לפחות 5 הצלחות. אפילו קטנות.

לא ללכת לישון בלי לרשום 5 הצלחות. זה יכול להיות משהו ממש סמלי, כמו שהצלחתם לא לריב בינכם באימון, שהצלחתם לרקוד היום שיר שלם בלי לעצור. יומן הצלחות יכול לעזור מאוד עם מוטיבציה, כאשר אתם רושמים את ההצלחות שלכם אתם מרגישים התקדמות. אפילו הדברים הכי קטנים כמו לדוגמה שהצלחתם להתעורר חצי שעה יותר מוקדם מבדרך כלל. ברגע שתשתמשו ביומן ההצלחה כל יום ותקראו למחרת מה כתבתם, יהיה לכם הרבה יותר קל להתמודד עם כל מיני פיתוים, כמו למשל לא לעשות דברים שתכננתם, וכן לשנות כיוון. יומן הצלחה ישדרג את החיים שלכם.

  • סוד 4: בשביל מוטיבציה עצמית חשוב מאוד שתהיה לנו אנרגיה גבוהה ולכן חשוב למנוע אוכלי אנרגיה. אוכל אנרגיה אחד זה שעמום, וחשוב למנוע שעמום. נגיד שאנחנו באים לאימון ומתחילים לחפור על כל מיני דברים טכניים במשך שעה, שעה וחצי, זה מתחיל להיות משעמם ורמת האנרגיה שלנו יורדת. לכן חשוב מאוד לבנות את האימון באופן שבו יהיה לנו מעניין, מרתק, שנגדיר שיש לנו חצי שעה לעבוד על טכניקה, ולאחר מכן אנחנו עוברים לעבוד על קצב או להרקדה. זאת אומרת שחשוב מאוד להגדיר את תחומי הפעילות כדי לא להשתעמם ולהישאר ברמת האנרגיה גבוהה. דבר נוסף שיכול לעזור מאוד זה לקרוא משהו שנותן לכם אנרגיה, לתקשר עם אנשים שעוזרים לכם להשאר בכיוון שלכם ולהתקדם לעבר המטרות שלכם, אנשים שעוזרים לכם להשאר ברמת האנרגיה גבוהה.

ועוד דברים קטנים  לנוח, לצחוק לעיתים קרובות יותר, לדעת להתחמק ממה שלא חשוב, לשמוע מוסיקה טובה, ללכת לים, להיות בטבע,לבלות, דברים קטנים אלו נותנים הרבה אנרגיה.

אם להשתמש בכללים האלו תהיו בטוחים –

אפשר להשיג כל מטרה!

 בנוסף, שאלנו את המדריכים שלנו כמה שאלות על מוטיבציה עצמית, על האופן שבו הם מתמודדים עם הקשיים באימונים שכולנו מכירים.

הנה מה שגילינו:

- איך אתם מצליחים להתעורר כל בוקר וללכת להתאמן באולם,

בלי להתייחס למזג אוויר, מצב רוח או כל דבר אחר?

  נטלי דריקר: מבחינתי אין כזה דבר מזג-אוויר רע, אני אוהבת כל מזג-אוויר שהוא. חוץ מזה, כל החיים שלי חלמתי לרקוד, אז בעצם אני חיה את החלום. אני תמיד רוצה להתאמן. גם אם יוצא שאני לא רוצה להתאמן, זה קורה לעיתים רחוקות מאוד. כל יום אני נכנסת לאולם ועושה את מה שתמיד רציתי, כל החיים – לרקוד.

   פרנצ'סקו פאריס: צריך הרבה סבלנות. אני אוהב את החיים שלי, כרקדן, ואני אוהב את העבודה שלי.


מה עובד בשבילכם יותר טוב, להכריח או לשכנע?

סוניה סבוסטיאנוב: אין אצלי דבר כזה 'להכריח' או 'לשכנע' כשמדובר באימונים. אצלי הכל מגיע מהנשמה… באופן טבעי, אני מגיעה להתאמן כשיש אימון, בלי לחשוב על 'בא לי' או 'לא בא לי'. אולי בתת-מודע אני משכנעת את עצמי, אבל כשאני מגיעה לאולם – אני מתאמנת ונותנת את המקסימום שלי.

 יגאל גינזבורג: אני תמיד משכנע. אני בן אדם עדין. אף פעם לא מכריח.

 

- האם תמיד קיימת מוטיבציה פנימית בזוג, או שלפעמים אתם זקוקים לחיזוקים חיצוניים?

בת-אל ויסמן: לנו דרושים לרוב חיזוקים חיצוניים כמו גירויים או משימות מאתגרות כדי להעלות את המוטיבציה הזוגית שלנו. אחת הדוגמאות לחיזוק חיצוני הוא שיעור פרטי. מניסיון רב אחרי שיעור פרטי שנותנים לנו צעדים חדשים או תנועות לעבוד עליהן – עולה המוטיבציה לרקוד!


ולרי בריסקין: תמיד תהיה מוטיבציה כל עוד יש מטרה. לעיתים לכל אחד מבני הזוג יש מטרות משלו ולכן המוטיבציה הזוגית יורדת ובדיוק באותם רגעים נחמד לקבל חיזוקים מהצד להעלאת המוטבציה בזוג למטרה אחת או למספר מטרות. כמו כן, כל מטרה מושגת גם מעלה מוטיבציה.